Wat is dit voor vogeltje?
‘t Kan niet vliegen, zo klein als een kuikentje maar met een volwassen verenkleed. Geen staart zichtbaar. Geen zwemvliezen. Scharrelde als een muisje rond. Gezien in het Gooi. Alvast bedankt!
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Ik heb gekeken. Lijkt er qua vorm idd wel op. (Alleen heeft dit vogeltje andere veren; groter en steviger. Die kwartels lijken heel veel kleine veertjes te hebben.) Misschien een vreemde kruising?
Bedankt voor je reactie!
w.lemmens
Misschien een kleurvariant of jong van de Chinese dwergkwartel?
Groeten, Wil
Ahak
Ja zoiets dacht ik ook, maar na 4 vogelboeken en internet zoektocht nog steeds niks dat overeenkomt.
Geen ringetje...
jeanette
Sorry, had je aanvulling over de grootte nog niet gezien. Echt een ukkie dus......
Heb je eventueel een ringetje om de pootjes gezien? Links zie ik niets, eventueel rechts? Dat vraag ik met het oog op de mogelijkheid van een ontsnapte volierevogel.
Iets Hoender-/Patrijsachtigs??
Is het mogelijk om de vogel op de foto nog even uit te snijden zodat de snavelvorm beter te zien is?
Ahak
Beste Jeanette,
Veel te klein voor een duif met 8 cm, toch? Zag er ongedeerd uit.
jeanette
Niet helemaal goed te zien, maar mijn eerste ingeving is een soort Duif...; die zou de staart kunnen missen vanwege de rui of doordat die er door een predator is uitgetrokken.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (8)
Ik heb gekeken. Lijkt er qua vorm idd wel op. (Alleen heeft dit vogeltje andere veren; groter en steviger. Die kwartels lijken heel veel kleine veertjes te hebben.) Misschien een vreemde kruising?
Bedankt voor je reactie!
Misschien een kleurvariant of jong van de Chinese dwergkwartel?
Groeten, Wil
Geen ringetje...
Sorry, had je aanvulling over de grootte nog niet gezien. Echt een ukkie dus......
Heb je eventueel een ringetje om de pootjes gezien? Links zie ik niets, eventueel rechts? Dat vraag ik met het oog op de mogelijkheid van een ontsnapte volierevogel.
Iets Hoender-/Patrijsachtigs??
Is het mogelijk om de vogel op de foto nog even uit te snijden zodat de snavelvorm beter te zien is?
Veel te klein voor een duif met 8 cm, toch? Zag er ongedeerd uit.
Niet helemaal goed te zien, maar mijn eerste ingeving is een soort Duif...; die zou de staart kunnen missen vanwege de rui of doordat die er door een predator is uitgetrokken.