Ja mijn eerste gedachte was ook witte kanarie, maar ik durf ook zeker niet mijn hand ervoor in het vuur te steken.
Dus nog niets duidelijker door mijn antwoord ;-)
met vrolijke zomersche garoeten, Draak
rijswijk
Ja Wil, dat sluit ik ook niet uit. Ik zie ook een hele vage bruinachtige tekening op de vleugels en geen rode ogen. Maar heb ook wel eens gelezen dat er een "grijs" (nou ja... wit?.) overgangsgebied is tussen leucistisch en albino.
Kanarie: zie inderdaad op internet bijvoorbeeld foto's van een "Kanarie wit satinet" die er ook op lijkt. Ik heb geen enkele kennis van tropische (voliere/kooi) vogels, maar misschien iemand anders? En zo niet, misschien kan Manuel dan de foto plaatsen op een site voor vragen over voliere/kooi vogels?
Groet, Minke.
w.lemmens
Het vogeltje lijkt me geen albino, omdat ik bij uitvergroting van de foto toch iets van tekening op het verenkleed zie (albino's zijn spierwit) en geen rood oog.
De snavel lijkt me iets te iel om een leucistische huismus te zijn.
Ik denk hierbij toch meer aan een ontsnapte kanarie, maar helemaal zeker durf ik dat ook niet te zeggen.
Groeten, Wil
rijswijk
NB: en de gevorkte staart.
Maar ben niet 100% zeker..... Dus wie??
Groet, Minke.
rijswijk
Hallo Manuel,
Lastig te zien hoor als er geen (kleur)tekening te zien is!
Kan dan alleen afgaan op grootte/vorm van lijf, poten, snavel....
Ik denk dat het een albino huismus is, vooral op grond van de snavel. De heggenmus heeft een fijner snaveltje.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Dus nog niets duidelijker door mijn antwoord ;-)
met vrolijke zomersche garoeten, Draak
Kanarie: zie inderdaad op internet bijvoorbeeld foto's van een "Kanarie wit satinet" die er ook op lijkt. Ik heb geen enkele kennis van tropische (voliere/kooi) vogels, maar misschien iemand anders? En zo niet, misschien kan Manuel dan de foto plaatsen op een site voor vragen over voliere/kooi vogels?
Groet, Minke.
De snavel lijkt me iets te iel om een leucistische huismus te zijn.
Ik denk hierbij toch meer aan een ontsnapte kanarie, maar helemaal zeker durf ik dat ook niet te zeggen.
Groeten, Wil
Maar ben niet 100% zeker..... Dus wie??
Groet, Minke.
Lastig te zien hoor als er geen (kleur)tekening te zien is!
Kan dan alleen afgaan op grootte/vorm van lijf, poten, snavel....
Ik denk dat het een albino huismus is, vooral op grond van de snavel. De heggenmus heeft een fijner snaveltje.
Groet, Minke.