Oog in oog met een Slechtvalk
Beste vroegevogels,
op 29/12/2023 stonden mijn zoontje en ik totaal verrast oog in oog met een roofvogel. De locatie waar wij de volgel aantroffen is bij de ingang van de jachthaven in Den Osse aan het Grevelingenmeer. We hebben de vogel zelfs vanuit de auto kunnen filmen. Nu, een dag later lukt het niet om de soort vast te stellen. Is dit wellicht een jonge Slechtvalk! Wij waren erg onder de indruk! Hartelijke groeten, Daan en Tijmen Boterman uit Rotterdam
op 29/12/2023 stonden mijn zoontje en ik totaal verrast oog in oog met een roofvogel. De locatie waar wij de volgel aantroffen is bij de ingang van de jachthaven in Den Osse aan het Grevelingenmeer. We hebben de vogel zelfs vanuit de auto kunnen filmen. Nu, een dag later lukt het niet om de soort vast te stellen. Is dit wellicht een jonge Slechtvalk! Wij waren erg onder de indruk! Hartelijke groeten, Daan en Tijmen Boterman uit Rotterdam
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
De snelste vogel ter wereld...
Dank voor de informatie Jeanette!
Hrg,
Daan en Tijmen
Heb het filmpje nog een paar keer bekeken en begin nu toch te twijfelen , en vermoed dat het een Torenvalk is, Daan.....Sorry.
Ik ben een beetje met je meegegaan in de ´flow´ van een Slechtvalk, maar ik had beter op andere details moeten letten. Nogmaals excuses.
Maar ook het waarnemen van een prederende Torenvalk is prachtig!
De snelste vogel ter wereld...
Dank voor de informatie Jeanette!
Hrg,
Daan en Tijmen
O, dat is super Daan. Dankjewel.
Hier kun je het filmpje direct aanklikbaar bekijken.
Onmiskenbaar dus een juveniele Slechtvalk.
het filmpje staat op Youtube inmiddels:
https://youtube.com/shorts/OU3QAhY8qx8?feature=shared
Wow...dat is natuurlijk een geweldige waarneming en ervaring!
De foto is niet super, maar met die in de lengte gestreepte borst en de donkere baardstrepen, lijkt het mij ook een juveniele Slechtvalk.
Zag op waarneming.nl dat die in die regio regelmatig wordt gezien.
Eventueel kun je het filmpje op youtube zetten en dan de link daarvan hier als reactie toevoegen.