Parkietvrij pindanet of -silo?
Ik woon in Amsterdam en als ik een pindanet of -silo ophang wordt die razendsnel door halsbandparkieten leeggegeten. Dat is even leuk maar na een paar dagen heb je het wel gehad met dat geschreeuw en een kilo pinda's in vier dagen is ook wat duur. Ideeen? Ik heb een voedertafel met overhangend dak die parkieten redelijk en duiven goed tegenhoudt, dat kan ook, maar is niet zo leuk voor pinda's.

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Er zijn allerlei kant-en-klaarsilo's op de markt die alleen voor de kleinere vogels toegankelijk zijn. Dan even kijken bij de verschillende soorten waar de halsbandparkieten niet door kunnen komen.
Kijk maar eens even hier om wat ideeen op te doen.
Met gaas is het te proberen maar dan wel geplastificeerd gaas gebruiken want anders kunnen de randen te scherp zijn en voor beschadiging zorgen.
Je kunt ook in een kleine vogelkooi ( van de kringloop of zo) een voedersilo e.d. hangen en dan de opening van het deurtje kleiner maken (bijv. met gaas) zodat de halsbandjes er niet, en de kleinere tuinvogels wel door kunnen.
Goed plan, ga ik proberen.
Maria
Het pindanetje of voersilo in een raster van kippengaas ophangen, daar kunnen de halsbandparkieten niet door maar kleinere vogels wel. Gr. Dick