Raadsel van de verdwenen pindakaaspot
Voor de koolmezen ( maar ook de bonte specht komt langs) hebben we speciale pindakaaspotten voor vogels onder het afdak van de schuur. Nu hebben we 2 potten die niet helemaal leeg waren op de grond tussen de bladeren gelegd. Tot onze verbazing waren allebei de potten de andere ochtend verdwenen. Welk dier zou er met een pindakaaspot vandoor zijn gegaan ? Een vos b.v. ?
We wonen in Den Haag, hebben een grote afgeschermde tuin en vlakbij is o.a.het St. Hubertuspark (minder dan 100 m)
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Daar je dicht bij een park woont, zou ook de marter nog een optie kunnen zijn. Het is waar ik woon bekend dat die ook de pindakaaspot "belaagt". Deze marter op de foto rukte hem los en de lege pot vond ik later elders in de tuin terug. Het was nacht, ik werd wakker door het geruk van de marter om de pot los te krijgen. De foto maakte ik vanuit mijn slaapkamerraam. Of het een boom- of steenmarter was kon ik niet zien, beide komen hier voor.
Hier heb ik ook wel katten bij de potten pindakaas gezien, dus als die in de buurt rondlopen kan dat goed een optie zijn. Ook knaagdieren als muizen/ratten zijn dol op pindakaas....
Ben wel benieuwd of de potten ergen in de tuin zijn teruggevonden.
Oei, dit lijkt me geen goed idee want egels steken hun snuit vaak in zo'n pot om de laatste restjes er uit te halen, en de kans bestaat dat ze zich niet meer uit die pot kunnen terug trekken zodat die om de kop van de egel blijft klemmen. Ik heb het gezien en dit schijnt vaker voor te komen. Haal die potten maar snel weg!
Groet, Tineke