Ro3Go : Gesignaleerd oeverzwaluwnesten op bouwterrein Almere Poort. video
Aan : amgeggenhuizen-cgool@almere.nl rtv@omroepflevoland.nl
Beste mensen,
Tijdens mijn fietstocht naar het Almeerderstrand kwam ik tot mijn stomme verbazing tot de volgende ontdekking.
Op het bouwterrein waar ze net zijn begonnen met het zand te verdelen, leidingen en water-, gas- aansluitingen te leggen heeft zich in een zandwand een kolonie oeverzwaluwen gevestigd.
Zoals je op de door mij gemaakte video's ( ma 14 mei 2018 ) kan zien staat het grote gevaarte v.e. graafmachine geparkeerd op een paar meter afstand van de nestgangen (tot wel 120 cm diep) van deze zeldzame trekvogel. (video is te groot om mee te sturen
Het lijkt me zo bijzonder om dit wereldkundig te maken dat Almere Poort ook huisvesting geeft op de Marinaweg en aan de Riparia riparia. (wetenschappelijke naam)
Ze zeggen : ' Het kan in Almere'. Dat blijkt dus ook voor de natuur ! Maar krijgt de kleinste (12 cm ) zwaluwsoort die in Nederland broed hier dan ook de kans om zijn eieren uit te broeden ?
Mochten jullie meer vragen hebben dan hoor ik het graag.
Creative greetz,
Ro3Go
Name: Rodrigo van Rutte
Mobiel: 0652 39 44 02
Kvk: 24453626
BTW nr: 18.27.99.232B01
Homepage : www.rodrigovanrutte.nl
Bank NL50 INGB 0005 1181 01 t.n.v. Ro3Go
Soort als bedoeld in artikel 4 lid 2 Vogelrichtlijn met het beschermingsregime van de artikelen 3.1 en 3.2 Wet natuurbescherming, gepubliceerd in Staatsblad
http://minez.nederlandsesoorten.nl/content/oeverzwaluw-riparia-riparia-ssp-riparia

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (1)
Goeie actie, Rodrigo. Wil je hierover zo snel mogelijk contact opnemen met de Vogelbescherming in Zeist?? Vraag wat zij an actie kunnen ondernemen em hoe verder te handelen. Succes ermee!!