oooo, dat had ik gemist,Minke...de hitte slaat toe...
rijswijk
Nee Jeannette, bij die foto staat: "Hier een foto van internet". Deze foto lijkt mij overigens ook een Wespendief.
En ja, Geaelise: misschien komt ie weer eens langs. Dus hou je ogen open!
Groet, Minke.
jeanette
Mijn laatste reactie sloeg dus op je foto van 13.16 uur...is dat een foto van dezelfde vogel die je bij je eerste vraag stelde?
Geaelise
Ja moeilijke foto.. achja wieweet komt ie dezer dagen nog even terug..????
jeanette
Dacht aan een Wespendief - Pernis apivorus ; staart klopt niet voor een buizerd...lange kop...
rijswijk
Toch denk ik dat het een "gewone" buizerd is. Allereerst vliegen hier tussen april en september geen Ruigpoten.
Door de hoogte van vliegen en de lichtval op de vogel is het moeilijk te zien welke fijne tekening (strepen) de vogel bijvoorbeeld op de staart heeft. Wat wel te zien is, is dat de borst/buik zo goed als wit is. De Ruigpoot heeft een vrij bruine borst/buik.
Vorig jaar vloog in mijn buurt ook zo'n exemplaar. Voor mij gelukkig een stuk lager en met een goeie lichtval op dat onderlichaam. Ik denk dat jouw vogel een dergelijk exemplaar is. En: toch een heel fraai beest??
Groet, Minke.
Geaelise
Staart klopt niet..dus ruigpoot zal het zijn !
Geaelise
Staart klopt niet..dus ruigpoot zal het zijn !
Geaelise
O sorry gisteren zat ik in de tuin in mijn woonplaats Assen .. ik had nog nooit zo n roodvogel gezien..helaas eerst mn camera pakken..alleen hij vloog hoger en hoger...met mijn lens dit er nog van kunnen maken..ik las op internet dat dit een jonge arendbuizerd kon zijn nogal zeldzaam. Hier een foto van internet
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (11)
oooo, dat had ik gemist,Minke...de hitte slaat toe...
Nee Jeannette, bij die foto staat: "Hier een foto van internet". Deze foto lijkt mij overigens ook een Wespendief.
En ja, Geaelise: misschien komt ie weer eens langs. Dus hou je ogen open!
Groet, Minke.
Mijn laatste reactie sloeg dus op je foto van 13.16 uur...is dat een foto van dezelfde vogel die je bij je eerste vraag stelde?
Dacht aan een Wespendief - Pernis apivorus ; staart klopt niet voor een buizerd...lange kop...
Toch denk ik dat het een "gewone" buizerd is. Allereerst vliegen hier tussen april en september geen Ruigpoten.
Door de hoogte van vliegen en de lichtval op de vogel is het moeilijk te zien welke fijne tekening (strepen) de vogel bijvoorbeeld op de staart heeft. Wat wel te zien is, is dat de borst/buik zo goed als wit is. De Ruigpoot heeft een vrij bruine borst/buik.
Vorig jaar vloog in mijn buurt ook zo'n exemplaar. Voor mij gelukkig een stuk lager en met een goeie lichtval op dat onderlichaam. Ik denk dat jouw vogel een dergelijk exemplaar is. En: toch een heel fraai beest??
Groet, Minke.