Roofvogel
Net in Dordrecht, bewoond gebied (omgeving Crabbehof) een roofvogel gezien die ik niet ken. Elegante vogel, donker (ik zag geen aftekening) en een zeer sterk gevorkte staart. Vleugels puntig, ik zag geen duidelijke vingers. Formaat buizerd of iets kleiner. Hij werd achtervolgt door meerdere eksters. Ik heb hem een hele tijd kunnen volgen dus over de staart en vleugels geen twijfel. De kleur misschien wel ivm tegenlicht.
Ik vind alleen het silhouet van de Rode wouw lijken als ik op waarneming kijk. Ik snap dat dat niet zo aannemelijk is ;) Zien die er donker uit in de lucht? Wie weet wat ik zag?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Als je zegt puntige vleugels zonder zonder vingers ( handpennen) kan het nooit een rode wouw zijn. Deze vogel heeft ook mooie kleurverschillen en is dus zeker niet eenkleurig .
Wel Sonja, ik zie inmiddels voor 31 oktober 2018 al zo'n 120 meldingen van Rode wouwen, waarvan 39 uit Zuid-Holland.
Dus heel erg onaannemelijk is je waarneming niet, zou zo maar kunnen!
Minke.
NB: Zwarte Wouw heeft ook een (licht) gevorkte staart, maar is hier wel wat onaannemelijk.
Hoi Minke, dankjewel voor je reactie. Over die gevorkte staart heb ik geen twijfel, die was echt zo duidelijk dat het niet door de rui kan komen. Het was rond half 11.
Hoi Minke, dankjewel voor je reactie. Over die gevorkte staart heb ik geen twijfel, die was echt zo duidelijk dat het niet door de rui kan komen. Het was rond half 11.
Er zijn vanmorgen ( rond kwart voor 9) 1 en 2 Rode Wouwen gemeld in jouw buurt (Dordtse Biesbosch en Ridderkerk)........
Verder zou ik niet zo gauw een andere (roof)vogel met gevorkte staart kunnen bedenken. Wel is het zo dat na de broedperiode veel vogels ruien. Als dit bijvoorbeeld de middelste staartveren betreft kan het wel eens een gevorkte staart lijken.
Groet, Minke.