Schattige oenen
Pa en ma waterhoen waren al een tijdje allerlei fratsen aan het uithalen om aan de nestdrang gevolg te geven. En, jawel na veel drama en ophef lukte het hen een nest "op palen" te bouwen met de reuzenbies als steunpilaren. Welnu, gisteren liet pa zich heel opschepperig met veel poeha zien met zijn vliegensvlugge kroost als een lintje achter zich aan. Het is toch ontroerend om in je eigen stadstuin zo maar 8 gitzwarte kuikens met rode snaveltjes te mogen aanschouwen. Vraagje: is het eigenlijk gebruikelijk dat waterhoenen hun eieren in een nogal drukke tuin uitbroeden? Ze vluchtten aanvankelijk voor elke beweging en elk geluidje

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Ik zie dat er op mijn waterhoentjesrelaas alleen maar reacties zijn in de trant van: kan niets verzenden. Jammer. Ik kan jullie mededelen dat van de 11 jonkies er exact nul over zijn. Onze tuin wordt o.a bevolkt door marters, sperwers, katten en ratten. Ik zag dat ondanks verwoede pogingen van moeder hoen om de poes te verjagen, hij/zij toch er een pakte en meenam. Het goede nieuws: echtpaar Het Hoen gaat stug door, er zijn al weer 6 spiksplinter nieuwe eieren in het oude nest. Kan iemand mij vertellen of het meer voorkomt dat waterhoentjes jongen uitbroeden in een stadstuinvijver?
Ben voorlopig wel weer klaar met deze site. Er zijn andere..... Wat me het meest stoort is dat Vroege vogels nergens kenbaar maakt dat er een probleem is, dat ze dat weten, er aan werken en aangeven wanneer men verwacht dit te verhelpen. Groet, Minke.
Momenteel kan ik helemaal niets versturen...
Heleen, heb gisteravond tweemaal een heel verhaaltje geschreven, verzonden maar kwam niet aan? Derde keer kreeg ik dat gezeur over verkeerde tekens. Alle tekens verwijderd en nog steeds. Dan ben je bijna drie kwartier verder..........
Van redactie trouwens nergens een reactie gezien.
Misschien ben ik vanavond weer in the mood, terheide....
Groet, Minke.
Minke dat had ik ook.
Natuurlijk moet redactie het oplossen, maar toen ik mijn tekst zodanig wijzigde dat dubbele punt, punt komma een aanhalingstekens er niet meer in voor kwamen werd het bericht wél verstuurd.
Stuurde je een antwoord maar komt niet aan. Krijg weer dat bericht over verkeerde tekens gebruiken..... Redactie ingelicht. Wordt vervolgd???? Minke.