Stil in het vogelhuisje.
Begin april waren 2 pimpelmeesjes druk bezig om het vogelhuisje in te richten. Nog regelmatig zie ik beide vogeltjes in en uitvliegen, soms met een wormpje in de bek. Maar het valt mij op dat het heel stil is in het vogelhuisje, hoor nog geen gekwetter en regelmatig zie ik ze beide uitvliegen.
Mijn vraag is, kan ik het huisje openmaken om te kijken of alles goed is of dat er misschien alleen dode vogeltjes in liggen?
groet Cobie Reuvers
Emmeloord.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
Dankjewel Jeanette voor je support.
Dus jij kan ook nog genieten van het kleine spul dat bij jou rondvliegt.
Groetjes Cobie.
Ach wat snoezig Coby; eind goed al goed gelukkig...
Geniet er van. Hier vliegen er ook een heel stel, zó leuk om te volgen.
Afgelopen woensdag zijn de pimpeltjes uitgevlogen, ik denk dat het er 5 waren.
Vorige week een uit het nestje gevallen of in het nestje overleden.
Dat is mooi nieuws Coby! Fijn dat je dat ons even laat weten en geniet er van!
Het is goed gekomen, ik hoor de kleintjes piepen en de ouders vliegen af en aan met eten.
Dankjewel Jeanette, ik zal je raad opvolgen.
Zolang de ouder vogels in en uitvliegen met voedsel, zou ik me geen zorgen maken. Coby. Als het rustig is zijn de vogels vermoedelijk nog te klein om zich te laten horen. Het zou eventueel een vervolg legsel kunnen zijn.
Hou het even in de gaten, en zolang de vogels in en uitvliegen met voedsel zou ik ze met rust laten. Als je dat niet meer ziet gebeuren zijn de jongen wellicht uitgevlogen. Dan kan er nog een vervolg nest komen; dat bouwen ze vaak op een eerder nest. Misschien de natuur maar even zijn gang laten gaan?