Inderdaad buizerd P4-5! Van een jong beest (vorig jaar geboren). Adulte buizerds hebben een brede donkere eindband.
aldus
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren op waarneming.nl.
jeanette
Inderdaad buizerd P4-5! Van een jong beest (vorig jaar geboren). Adulte buizerds hebben een brede donkere eindband.
aldus
Kees Schreven
bastet
Dank je wel Jeanette, ik ben benieuwd - de veer voelt wel zacht aan maar kan niet zeggen héél zacht .
jeanette
In de buurt zijn wellicht boerderijen waar de kerkuil kan broeden......Veren van een uil voelen héél zacht aan.....dat zou een aanwijzing kunnen zijn.
Voor alle zekerheid plaats ik de vraag wel even op het Vogelforum
van waarneming.nl...kijken hoe zij het beoordelen.
Reacties zijn via de helaas niet direct aanklikbare link ( waarvan je mag hopen dat dat toch snel terugkomt...) te volgen.
bastet
@ Jeanette,
Ik woon idd. op het platteland - Nrd. Groningen - èn er staat een kerk vlak achter mijn huis !
Zou dus heel goed mogelijk zijn (???) - weet wel dat er, behalve de kauwtjes, ook torenvalkjes wonen. Een kerkuil heb ik nog niet gezien in alle jaren dat ik hier woon.
Eddie94
Het lijkt me te lang voor een veer van een kerkuil. Ik denk eerder aan een handpen van een buizerd.
jeanette
Kerkuil, volgens mij. Woont u in het landelijk gebied?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (7)
aldus
Kees Schreven
aldus
Kees Schreven
Voor alle zekerheid plaats ik de vraag wel even op het Vogelforum
van waarneming.nl...kijken hoe zij het beoordelen.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=361520.new#new
Reacties zijn via de helaas niet direct aanklikbare link ( waarvan je mag hopen dat dat toch snel terugkomt...) te volgen.
Ik woon idd. op het platteland - Nrd. Groningen - èn er staat een kerk vlak achter mijn huis !
Zou dus heel goed mogelijk zijn (???) - weet wel dat er, behalve de kauwtjes, ook torenvalkjes wonen. Een kerkuil heb ik nog niet gezien in alle jaren dat ik hier woon.