Van het strand, zat onder mijn auto een bruin vogeltje met rode glans, formaat lijster, met zwart/witte band over staart. Hij vloog als een winterkoninkje. Welke vogel is dat?
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Wel, als het de Tapuit was geweest zouden we het wel gehoord hebben?
Ik kan verder als roodbruine vogel met zwart en wit op de staart in vlucht zichtbaar alleen nog de Gaai bedenken. Maar zou denken dat je dan toch ook kleur op de vleugels gezien zou hebben......
En wat groter dan een Lijster....
Ik geef het op, groet, Minke.
w.lemmens
Vrouwtje Tapuit misschien? Vind je vaak bij de kust.
Kijk eens bij Google Afbeeldingen met de term "tapuit in vlucht".
Tapuit is wel kleiner dan lijster.
Groeten, Wil
mlvdpost
Nee was geen pestvogel. Toen hij nog niet vloog, viel hij niet erg op, maar bij het opvliegen zag je een heel opvallende wit/zwarte band dwars op zijn staart, leek op een blok.
rijswijk
Roodbruin, grootte Lijster, wit/zwarte staartband. Als ik "wit" vervang door "geel" zou ik aan een Pestvogel kunnen denken.......... Maakt ook na opvliegen een wat golvende vlucht. Maar eind augustus, da's wel heel erg vroeg.....
Groet, Minke.
mlvdpost
Met de vlucht van de winterkoning bedoel ik, een aantal vleugelslagen, dan even niets waardoor hij daalt en dan weer 5 of 6 vleugelslagen. De zwart/witte band loopt dwars op een vrij brede staart.
jeanette
Hoe typisch is de vlucht van een Winterkoninkje? en was die streep in de lengte of over de breedte van de staart?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Wel, als het de Tapuit was geweest zouden we het wel gehoord hebben?
Ik kan verder als roodbruine vogel met zwart en wit op de staart in vlucht zichtbaar alleen nog de Gaai bedenken. Maar zou denken dat je dan toch ook kleur op de vleugels gezien zou hebben......
En wat groter dan een Lijster....
Ik geef het op, groet, Minke.
Vrouwtje Tapuit misschien? Vind je vaak bij de kust.
Kijk eens bij Google Afbeeldingen met de term "tapuit in vlucht".
Tapuit is wel kleiner dan lijster.
Groeten, Wil
Roodbruin, grootte Lijster, wit/zwarte staartband. Als ik "wit" vervang door "geel" zou ik aan een Pestvogel kunnen denken.......... Maakt ook na opvliegen een wat golvende vlucht. Maar eind augustus, da's wel heel erg vroeg.....
Groet, Minke.
Hoe typisch is de vlucht van een Winterkoninkje? en was die streep in de lengte of over de breedte van de staart?