Foto van afgelopen dinsdag.
Groet Geert
.
Deze zilverreiger is wel een stuk kleiner.
kijkkast
Foto van afgelopen dinsdag.
Groet Geert
.
jeanette
Volgens mij zijn het twee Grote zilverreigers- Ardea alba.
In de broedtijd worden gedurende een korte periode de poten rood en de snavel zwart. Geen verschil tussen mannetje en vrouwtje. Zie ook hier.
Maar van wanneer is jouw foto, Geert?
Als het een recente foto is, is het geen broedtijd .
Daarover vond ik dit artikeltje met filmpje van een waarneming van een Grote zilverreiger, met ook rode poten en een zwarte snavel in november. Daar gaat men van uit dat er vermoedelijk sprake is van een verstoring van de hormonale huishouding.
Het zou goed zijn om deze waarneming op waarneming.nl in te voeren, Geert.
Het lijkt me goed om jouw foto en vraag even op het Vogelforum te plaatsen zodat deze waarneming bekend wordt. Dat ga ik even voor je doen, maar laat in ieder geval de datum van de foto nog even weten!
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Groet Geert.
Groet Geert
.
Deze zilverreiger is wel een stuk kleiner.
Groet Geert
.
Volgens mij zijn het twee Grote zilverreigers- Ardea alba.
In de broedtijd worden gedurende een korte periode de poten rood en de snavel zwart. Geen verschil tussen mannetje en vrouwtje. Zie ook hier.
Maar van wanneer is jouw foto, Geert?
Als het een recente foto is, is het geen broedtijd .
Daarover vond ik dit artikeltje met filmpje van een waarneming van een Grote zilverreiger, met ook rode poten en een zwarte snavel in november. Daar gaat men van uit dat er vermoedelijk sprake is van een verstoring van de hormonale huishouding.
Zie ook deze discussie hierover.
Het zou goed zijn om deze waarneming op waarneming.nl in te voeren, Geert.
Het lijkt me goed om jouw foto en vraag even op het Vogelforum te plaatsen zodat deze waarneming bekend wordt. Dat ga ik even voor je doen, maar laat in ieder geval de datum van de foto nog even weten!
De reacties op waarneming.nl zijn hier te volgen.
Al zoekende op het internet schijnt dit verschijnsel vaker voor te komen.
Het is ook een grote zilverreiger waarvan de hormonen een beetje op hol zijn geslagen.
Google maar eens op; "grote zilverreiger met rode poten en zwarte snavel"
Groeten, Wil