Je kunt die per soort aanklikken en er iets aan informatie als broedgebieden over lezen, en ze per soort aanklikken. Dan kun je zien dat vier ondersoorten hier wel zijn waargenomen.
Kijkkast
Heel erg bedankt voor een veelvoud aan informatie ga zeker nog wel een paar keer lezen boeiend, toch nog wel een vraag er over het gaat om ondersoorten er zouden er tussen 7en 11 zijn .
Groet ,
Geert.
jeanette
Hier , hier en hier wat links waarop je informatie kunt vinden over de Klapekster, Geert.
Status in Nederland ( info waarneming.nl)
In de vorige eeuw broedden Klapeksters nog in ons land. Door de jaren heen werd de soort echter steeds schaarser. De afnemende trend bleef doorzetten en sinds 2002 is er geen broedgeval meer vastgesteld in Nederland. In de trektijd zakken Scandinavische vogels af naar het zuiden. Ze worden dan redelijk vaak in Nederland gezien. Een deel van deze vogels blijft overwinteren. Voornamelijk op heideterreinen zijn daarom in de winter Klapeksters waar te nemen
Kijkkast
een goede vogelaar kon mij het ook niet vertellen hij zou het verder onderzoeken waar deze soort leeft.
jeanette
Donkere borst? zie ik niet. Bij het Zuidlaardermeer worden Klapeksters vaker gezien.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Bij de info op waarneming.nl staan 6 ondersoorten vermeldt, Geert.
Je kunt die per soort aanklikken en er iets aan informatie als broedgebieden over lezen, en ze per soort aanklikken. Dan kun je zien dat vier ondersoorten hier wel zijn waargenomen.
Groet ,
Geert.
Hier , hier en hier wat links waarop je informatie kunt vinden over de Klapekster, Geert.
Status in Nederland ( info waarneming.nl)In de vorige eeuw broedden Klapeksters nog in ons land. Door de jaren heen werd de soort echter steeds schaarser. De afnemende trend bleef doorzetten en sinds 2002 is er geen broedgeval meer vastgesteld in Nederland. In de trektijd zakken Scandinavische vogels af naar het zuiden. Ze worden dan redelijk vaak in Nederland gezien. Een deel van deze vogels blijft overwinteren. Voornamelijk op heideterreinen zijn daarom in de winter Klapeksters waar te nemen
Donkere borst? zie ik niet. Bij het Zuidlaardermeer worden Klapeksters vaker gezien.
Maar wat was nou eigenlijk je vraag, Geert?