Ja, daar heb ik ook aan zitten denken! Zag recent nog ergens op Waarneming.nl een foto van zo'n reiger.
Ik heb zelf nog nooit een Kraanvogel gezien en dan is het, zeker bij een niet glasheldere foto, lastig om vanaf een plaatje te beoordelen. De najaarstrek van Kraanvogels ligt pak 'm beet ten oosten van de lijn Enschede-Eindhoven, met een uitwaai naar ten westen hiervan. Daar past Zevenaar wel in......
Ik weet het niet zeker, maar neig ook naar melanistische Blauwe reiger.
Groet, Minke.
w.lemmens
Lijkt mij een donkere ( melanistische) blauwe reiger.
Zie foto van Hans Klein Breteler van de VWG Den Haag
Groeten, Wil
Lia/Peter
Gefotografeerd aan een slootkant in Zevenaar.
jeanette
Altijd graag zoveel mogelijk informatie bij een vraag; zoals waar, wanneer, in wat voor biotoop.....dat helpt om tot een goede determinatie te komen.
Het zou misschien een Kraanvogel kunnen zijn, maar graag meer info.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (13)
Ja, daar heb ik ook aan zitten denken! Zag recent nog ergens op Waarneming.nl een foto van zo'n reiger.
Ik heb zelf nog nooit een Kraanvogel gezien en dan is het, zeker bij een niet glasheldere foto, lastig om vanaf een plaatje te beoordelen. De najaarstrek van Kraanvogels ligt pak 'm beet ten oosten van de lijn Enschede-Eindhoven, met een uitwaai naar ten westen hiervan. Daar past Zevenaar wel in......
Ik weet het niet zeker, maar neig ook naar melanistische Blauwe reiger.
Groet, Minke.
Lijkt mij een donkere ( melanistische) blauwe reiger.
Zie foto van Hans Klein Breteler van de VWG Den Haag
Groeten, Wil
Gefotografeerd aan een slootkant in Zevenaar.
Altijd graag zoveel mogelijk informatie bij een vraag; zoals waar, wanneer, in wat voor biotoop.....dat helpt om tot een goede determinatie te komen.
Het zou misschien een Kraanvogel kunnen zijn, maar graag meer info.