Vogelgids
Hallo,
Net nieuw en meteen een vraag. Mijn dochter van 10 wil heel graag een goede vogelgids kopen waarmee ze de vogels hier in de tuin en weilanden kan herkennen. Ik zoek dus iets met een goed overzicht en wel wat uitleg maar niet te veel tekst. Ze betaald het zelf dus de prijs is ook belangrijk.
Groetjes Ruth
Net nieuw en meteen een vraag. Mijn dochter van 10 wil heel graag een goede vogelgids kopen waarmee ze de vogels hier in de tuin en weilanden kan herkennen. Ik zoek dus iets met een goed overzicht en wel wat uitleg maar niet te veel tekst. Ze betaald het zelf dus de prijs is ook belangrijk.
Groetjes Ruth

Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Hoi Ruth, zelf had ik altijd veel plezier van Hayman's Zakgids Vogels. Fijn handzaam formaat.
Persoonlijk zou ik idd eens kijken op marktplaats of boekwinkeltje.nl. Maar als ze iets wil wat wat groter is en met veel verschillende tekeningen van de vogels, dan zou ik zeker "Het Vogelboek"van Burton & Hayman aanraden. Succes ermee :-)
mvg, Draak
ik ervaar dat de vogelgids Reader's Digest perfect is; met groene rug en goed ingebonden, half A4 voormat, erg realistische afbeeldingen heeft, weinig tekst, makkelijk begrijpbare taal, erg compleet voor mensen die het van veel afbeeldingen voorkeur hebben.
Ik heb deze (ook over paddenstoelen en wilde planten ) via de kringloop voor niet veel geld. Ik gebruik ze erg vaak.
ps. Om een indruk te krijgen naar wat er op vogelgidsen gebied is kunt U ook even in de bibliotheek kijken wat er allemaal is en evt. Uw dochter meenemen.
Nog even verder gekeken: als ze minder geld wil/kan uitgeven zijn deze wellicht een goede keus. hier en hier.
Eventueel kun je ook nog eens naar 2e hands vogelgidsen kijken.
Uit ervaring weet ik dat een goede vogelgids van groot belang is. Daar betaal je dan misschien iets meer voor , maar daar heb je dan wel decennia lang plezier van. Een boek waarin details worden aangegeven waarop je moet letten om gelijkende soorten uit elkaar te houden, is echt nuttig.
De als beste vogelgids bekend staande is de ANWB-vogelgids. Overal te koop.
Hier en hier nog meer titels en meer rerecenseerde vogelgidsen.
Succes ermee!