Vogelring aflezen
Ik kwam een koppeltje nijlganzen tegen vlak voor de kerst in Den Haag. Een van de twee had één ring of eigenlijk meer een buisje.
Dat zag er als volgt uit.
Bovenkant: een zwarte dunne ring.
Middenstuk: wit met de code K 61
Onderkant: een zwarte dunne ring
Wat kan ik hier van aflezen en in welk land kan deze gans geringd zijn? En als vogels geringd worden, hebben ze toch altijd aan beide poten een ring? Dus mist er misschien een ring?
Ik ga ook nog even kijken bij Griel.nl en Geese.org.
Dank voor de reactie.
Groet, Nathalie
Dat zag er als volgt uit.
Bovenkant: een zwarte dunne ring.
Middenstuk: wit met de code K 61
Onderkant: een zwarte dunne ring
Wat kan ik hier van aflezen en in welk land kan deze gans geringd zijn? En als vogels geringd worden, hebben ze toch altijd aan beide poten een ring? Dus mist er misschien een ring?
Ik ga ook nog even kijken bij Griel.nl en Geese.org.
Dank voor de reactie.
Groet, Nathalie
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (4)
http://www.menork.nl/contact/gevonden-vogelring/
Ik weet niet erg veel van geringde vogels, behalve dat Frank Majoor in Nederland nijlganzen ringt. Oa heeft hij er veel in den Haag geringd. Ik zie ze dus ook in Rijswijk en meld ze dan bij Frank. Maar jouw beschrijving pas duidelijk niet op een door Frank geringde Nijl.
Ik heb de indruk dat op dit forum (maar excuses als ik iemand hiermee ten onrechte misken!) niet veel mensen zitten die hier veel kennis over hebben. Ik zie dat er op Waarneming.nl wel een groep goed ingevoerde mensen is. Misschien een idee om daar je vraag eens te stellen?
Groet, Minke.
NB: stuur je een foto mee van de door Frank geringde Nijlen.