vogelslachtoffers tgv ruiten
Geachte lezer.
We krijgen een serre met veel glas. Nu ben ik naar een effectieve oplossing aan het zoeken om vogels te beschermen. Ik heb birdshade gevonden maar dat kost euro 2500,=. Er zijn ook goedkope infrarood werende folie's te krijgen maar die moeten aan de binnenzijde van het glas helpt dit dan. Ik was ook aan het denken om iets met laserlicht te doen zodat dit op het glas reflecteert. Wie heeft een goede oplossing tegen een redelijke prijs
Groet Eric
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Vakantieperiode, Eric en vermoedelijk ook veel vragen over vogels.
Eventueel kun je ze bellen....
De stickers bij de Vogelbescherming kun je hier en hier vinden, en als je op Roofvogelraamstickers gaat zoeken vindt je meerdere adressen.
Hoi Jeanette,
Dank je voor je antwoorden. Heb contact gezocht met de vogelbescherming omdat ik op hun site geen stickers kon vinden. Na een week nog steeds geen reactie. Ze vinden het schijnbaar niet zo belangrijk.
Groet Eric
In een vorig huis had ik hele grote ramen waarop ik vogelsilhouetten had geplakt en dat leek goed te werken.
Eventueel zou je bij de Vogelbescherming nog even om tips kunnen vragen;info telefoonnummer en email onder de link.
Succes ermee, Eric.
Dank voor de tips. Ik had graag wat ervaringen gedeeld met mensen die de raamstickers hebben. Dat het plakken van een aantal silhouetten van torenvalken werkt kan ik niet volgen. Aangezien er nog zoveel glasvlak overblijft waar ze tegenaan kunnen vliegen. Groet Eric
Vooral de ruiten niet te vaak wassen! vind ik zelf altijd een goed excuus :)
Je kunt bij de Vogelbescherming raamstickers kopen die je op de ramen kunt plakken.
Je kunt kadolintjes op de ruiten plakkken die dan meewaaien op het ritme van de wind. Je kunt iets van Luxaflex of vitrage ( als dat algeplaatst wordt) over dag wat dicht doen.Nou ja, dit zijn zo wat eenvoudige tips.
Misschien hebben ze bij de Vogelbescherming nog meer tips. Succes ermee en goed dat je om de vogels denkt!