Vogeltje vangt vlinder en eet hem op
Vogeltje vangt vlinder en eet hem op , dit zag ik gebeuren vanmorgen op mijn terras.In al die jaren dat ik leef(68) heb ik dat nog nooit gezien.Gebeurt dit veel?
Vogeltje vangt vlinder en eet hem op , dit zag ik gebeuren vanmorgen op mijn terras.In al die jaren dat ik leef(68) heb ik dat nog nooit gezien.Gebeurt dit veel?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
Ja dit komt in de natuur heel veel voor. Niet alleen vogels eten vlinders maar ook andere insecten. Ik heb zelf foto's gemaakt van een vrouwtje oeverlibel die een koolwitje heeft gevangen en op een bamboestok zat op te peuzelen.
Het is in onze ogen hard maar wel volledig natuurlijk. Sommige mensen vinden mij harteloos als ik zeg dat ik het "mooi" vindt. Maar toch is het mooi, de natuur die zijn gang kan en mag gaan zoals het bedoeld is.
Wat wij mensen doen is hard en harteloos voor de natuur. Dieren houden in (te) kleine hokken. Snavels afbranden en starten afknippen omdat de kippen elkaar anders gaan pikken en de varkens elkaars staart afbijten. Zo kan ik wel doorgaan maar dat is hier niet de bedoeling.
Ik begrijp wel dat u hierdoor misschien geschokt bent maar wanneer u veel in de natuur rondkijkt en u openstelt voor die natuur zult u ook begrijpen dat is echt normaal is. In het begin heeft het mij ook moeite gekost maar nu voel ik me bevoorrecht als ik zo iets te zien krijg. Nog mooier als ik het kan fotograferen.
Bijzonder om dat dan toch nog een keer mee te maken!
Ja. in de natuur is het eten en gegeten worden; niet alleen de vlinders, maar ook de eitjes en rupsen worden gegeten, of gebruikt door weer andere insecten om er eitjes in te leggen.
De vlinder heft verder een verscheidenheid aan vijanden zoals vleermuizen, vogels, zoogdieren, reptielen en spinnen. Ook bepaalde soorten insecten en sprinkhanen eten vlinders. Door al die vijanden krijgen de meeste vlinders geen kans om volwassen te worden.
Zie ook hier.