vogelvoer
Ik heb 6 nieuwe vetbollen opgehangen, gekocht bij de dierenwinkel, maar ze eten er niet van. Wat kan de oorzaak zijn ? Ik heb veel koolmezen en pimpelmezen in de tuin. Ik begrijp dit niet, op de foto is dezelfde ophang als in mijn tuin.
Ik heb 6 nieuwe vetbollen opgehangen, gekocht bij de dierenwinkel, maar ze eten er niet van. Wat kan de oorzaak zijn ? Ik heb veel koolmezen en pimpelmezen in de tuin. Ik begrijp dit niet, op de foto is dezelfde ophang als in mijn tuin.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
mogelijk in uw buurt zijn er ook vetbollen opgehangen en kiezen ze voor natuurlijk voedsel in uw tuin.
Wat kan helpen is om stukken appels op de grond te gooien voor de merels, wat los zaad op een voederplankje voor de mussen, vinken e.d. Meerdere 'soorten' vogels trekken elkaar aan.
Kan met de veiligheid te maken hebben.
Bevat de tuin beschutting voor vogels, struiken enzo nabij de plek van het voeren?
Welke foto?
Het kan zijn dat ze of elders voedsel krijgen aangeboden en er daar van eten, of er is voldoende natuurlijk voedsel te vinden...het is tot nu toe niet echt winterweer. Zodra het echt koud gaat worden heb je meer kans dat ze er van gaan eten.
Probeer anders eens gemengd vogelvoerzaad en zonnebloempitten, en kijk eens of ze daar wel van eten. Het komt wel vaker voor dat ze vetbollen niet aanraken en de zaden die daarin verwerkt zitten, uitgroeien tot een groene bol...
In de vorige winter iets dergelijks in de tuin meegemaakt. Een hele tijd geen mees die de vetbollen aanraakte en plotseling na een paar weken deden ze hun best ze zo snel mogelijk op te eten. Niet te snappen voor ons. Gr. Dick