Qua kleur en snaveltekening kon die bruine wel een Australische witoogeend zijn, aythya australis
Ingrid4nature
Cayuga-eend zou het kunnen zijn. Oorspronkelijk uit VS. Komt hier tegenwoordig ook voor waarschijnlijk door ontsnapping. Hier zwom een vermoedelijke kruising met Wilde eend met Cayugaeend. Zie foto. Gr. Ingrid
rijswijk
Kom ook de naam Cayuga-eend tegen. Lijkt dezelfde, maar kan ik natuurlijk niet zeker weten........
Minke.
rijswijk
Er bestaat een Smaragdeend die lijkt op het groene exemplaar. Ik weet er niet zo veel van, misschien wat op internet zoeken bij sites van eendenfokkers ?
Groet, Minke.
rijswijk
Er bestaat een Smaragdeend die lijkt op het groene exemplaar. Ik weet er niet zo veel van, misschien wat op internet zoeken bij sites van eendenfokkers ?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Kom ook de naam Cayuga-eend tegen. Lijkt dezelfde, maar kan ik natuurlijk niet zeker weten........
Minke.
Groet, Minke.
Groet, Minke.