Heb je gezien of aan een van de pootjes een ringetje zit? Dan zou het misschien een ontsnapte volierevogel kunnen zijn.
Als het vogeltjes zich weer laat zien zou het fijn zijn als je kunt proberen een foto te maken van het verenpak over het lijfje en waarop de (lengte van) de staart goed te zien is.
BlackBird_Aves
De staart is te kort voor een staartmees. Ook zijn de vleugelstrepen van de vink zichtbaar aan de zijkant. Ook op de borst zie je nog iets bruin doorschijnen.
Ik blijf toch bij mijn vermoeden van een vink met leucisme. Hier een idee hoe een vink met leucisme er uit kan zien:
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (13)
Lijkt mij een prima Leucistische vink.
Voor een staartmees klopt de hele bouw niet. Ook een sneeuwgors klopt op heel veel punten niet en die is nogal onwaarschijnlijk in een tuin....
Volgens mij een staartmees
Hans.
De zeer zeldzame Azuurmees heeft een oogstreep en een donker snaveltje, dus zal het niet zijn.
Voor een Witkopstaartmees lijkt me de (kleur van de) snavel ook niet te kloppen en twijfel over de lengte van de staart.Ook ontbreekt de zwarte kraag.
Ook de Staartmees Witkoppig heeft een zwart snaveltje.
Heb je gezien of aan een van de pootjes een ringetje zit? Dan zou het misschien een ontsnapte volierevogel kunnen zijn.
Als het vogeltjes zich weer laat zien zou het fijn zijn als je kunt proberen een foto te maken van het verenpak over het lijfje en waarop de (lengte van) de staart goed te zien is.
De staart is te kort voor een staartmees. Ook zijn de vleugelstrepen van de vink zichtbaar aan de zijkant. Ook op de borst zie je nog iets bruin doorschijnen.
Ik blijf toch bij mijn vermoeden van een vink met leucisme. Hier een idee hoe een vink met leucisme er uit kan zien:
https://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/photographer-ian-catches-rare-chaffinch-1886288
Hopelijk helpt dat!
Het is idd een witkopstaartmees, wmb.
/MR
Ook ik dacht aan een staartmees, namelijk de azuurmees. Maar ik weet niet hoe groot de vogel op de foto is.....
doet me het meest denken aan een staartmees met de vorm van lijf en koppie en het kleine snaveltje