Beste lezer,

We hebben een kersenboom in de tuin. Elk jaar is het een race wie het eerst begint met plukken en wie de meeste kersen plukt, wij of de spreeuwen. Het is een grote boom dus de spreeuwen winnen de wedstrijd altijd. Dat is ook prima, want we krijgen de kersen zelf nooit op.

Dit jaar hebben we opnieuw veel kersen. Er staan al 30 potten kersenjam in de kelder. Maar we hebben geen spreeuwen. Niet één. Bij de buren hetzelfde beeld. Dat vinden we opvallend en zelfs vreemd.

We wonen in Ospeldijk, aan de rand van nationaal park De Groote Peel. Ik vraag me af of er meer signalen zijn dat er dit jaar weinig, tot geen, spreeuwen worden gesignaleerd.

Met vriendelijke groet,

Marcel Tinnemans