Hoi, ik heb een filmpje van een vogel maar ik weet niet wat voor een vogel het is. Wie kan mij helpen? Mijn filmpje is te groot om hiernaar toe te verzenden. Kwaliteit is niet geweldig helaas.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Ja een wouw heb ik via een ander kanaal ook binnen gekregen. De vogel was ook vrij donker aan de onderkant. En de arend en gier zijn volgens de plaatjes was lichter gekleurd lijkt.
HeleenR
Wat vorm betreft kun je denk ik zeearend en gier wel uitsluiten. Staart ook te lang en smal voor buizerd. Visarend zie ik er ook niet in, qua vorm en kleur. Met die lichte kop lijkt me eerder bruine kiekendief, of rode wouw.
En in grootte kun je je heel gemakkelijk vergissen.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (9)
Wat vorm betreft kun je denk ik zeearend en gier wel uitsluiten. Staart ook te lang en smal voor buizerd. Visarend zie ik er ook niet in, qua vorm en kleur. Met die lichte kop lijkt me eerder bruine kiekendief, of rode wouw.
En in grootte kun je je heel gemakkelijk vergissen.
Direct aanklikbare link hier en hier.
Goed idee Jeanette.
Locatie was pont bij ijmuiden
Vergat nog dat het eventueel ook een Visarend geweest kan zijn.
Je zou het filmpje eventueel op youtube kunnen zetten en dan de link er van hier plaatsen.
Vermeldt dan ook nog even het gebied waar je de vogel hebt gezien, omdat zoveel mogelijk informatie helpt om tot een goed antwoord te komen.
Als het een enorme roofvogel was, kun je nog denken aan een Zeearend.