Welk dier heeft jou weleens gestoken, gebeten of geprikt?
Muggen, wespen, mieren, kwallen en sommige vissen doen het. Ze kunnen steken, prikken of bijten. Dit doen ze niet voor de lol, het is een kwestie van overleven. De komende weken vertellen we je in Vroege Vogels Radio meer over de belangrijkste stekers, prikkers en bijters van Nederland. Maar we willen ook graag weten door welk dier jij weleens te pakken bent genomen? Waarom gebeurde dat en hoeveel last had je van de beet?
Vriendelijke groet,
Webredactie Vroege Vogels
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (33)
Ik kan me als kind ook een kwal in de Oosterschelde herinneren waarvan de tentakels tegen mijn voet kwamen. Een week was ik er ziek van en lag met mijn voet in een badje water om af te koelen maar eigenlijk hielp dat niet. Latere steken van bloedzuigers (in mijn oog), kogelmieren, bijen in het buitenland deden lang niet zoveel pijn. Groet Sasja
Tijdens een vakantie in Florida gingen we snorkelen. We vertrokken met een boot om naar een mooi plekje te varen. Eenmaal op de juiste plek, mochten we het water in springen om te gaan snorkelen.
Wat ik niet zag, was dat waar ik er in wilde springen, allemaal kwallen lagen. Dus ik sprong er zo middenin. Ik schrok ervan en worstelde mij snel uit hun greep. Mijn hele lichaam zat onder de steken.
Gelukkig waren de kwallen niet gevaarlijk en verdween het branderige gevoel binnen een half uur weer.
Ik ben een keer in mijn neus gestoken door een daas, toen ik op de fiets zat.
Zo pijnlijk en een hevige bloedneus. gelukkig was er een café in de buurt , waar ik het kon stelpen.
Door een teek in mijn lies. Er kwam een kring omheen en ik moest aan de antibiotica vlak voor mijn vakantie naar Italië. (je mag niet in de zon met deze medicijnen). Dus ik baalde giga! En nu heb ik bulten van de processierups!