Welk roofvogeltje zag ik in de duinen?
Vanochtend zag ik een kleine roofvogel in de duinen bij Schoorl.
Hij/zij was wildkleurig (beige/vos kleur), klein, maatje stern, misschien iets groter en had aan de bovenkant van vleugel, een donkere baan. Dit niet aan de rand van zijn vleugel, maar van de bovenkant naar de onderkant, dwars over zijn vleugel. Best breed tov zijn vleugel. Zo'n 30%.
Dus zijn vleugel tip en bij zijn lichaam was het wildkleur, en de baan in het midden van zijn vleugel was donker.
Rond 9:00, bij de Kerf gezien.
Hij/zij was wildkleurig (beige/vos kleur), klein, maatje stern, misschien iets groter en had aan de bovenkant van vleugel, een donkere baan. Dit niet aan de rand van zijn vleugel, maar van de bovenkant naar de onderkant, dwars over zijn vleugel. Best breed tov zijn vleugel. Zo'n 30%.
Dus zijn vleugel tip en bij zijn lichaam was het wildkleur, en de baan in het midden van zijn vleugel was donker.
Rond 9:00, bij de Kerf gezien.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (2)
In dit geval was het aan de bovenkant van de gespreide, vliegende vleugel.
Uit foto's van internet kon ik het niet vinden. Dus ga ik een torenvalk eens nader bestuderen. Dank voor de tip.
Hallo Nienkje,
Ik ken je niet, dus vind het moeilijk in te schatten wat ik met je gegevens kan. Was het inderdaad een roofvogel?
Het is me ook niet duidelijk of je een vliegende vogel beschrijft, of een zittende. Dus: vleugels onderkant of bovenkant?
Bij je beschrijving wild/vossenkleur denk ik bij een kleine roofvogel aan een torenvalk.
Kan je (als je het beest niet kent op internet foto's bekijken), aangeven wat van jouw beschrijving hiermee overeenkomt en/of verschilt? Misschien dat dat ons verder helpt?
Groet, Minke.