Welke vogel hoort bij dit eitje?
Hoi!
Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste vraag. Gister vond ik in onze achtertuin dit eitje. Hij is meer rond dan ovaal, lichtbruin met donkerbruine stippels. Ongeveer 2 a 2,5cm.
Het eitje lag naast een lage lavendel op de zwarte grond. (Vlakbij meer beschutting)
Alle vogels die hier in de tuin voorkomen heb ik gecheckt en die zijn het niet (merel, mees, mus, spreeuw, duiven, kauwen, kraai, gaai, steenuil, roodborst, lijster)
Nu vond ikonline een foto van een eitje van een scholekster en daar heeft hij wat van weg, maar die heb ik hier echt nog nooit gezien! (En de stipjes en vorm lijken wel wat afwijkend)
Wie o wie helpt me uit de brand?
Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste vraag. Gister vond ik in onze achtertuin dit eitje. Hij is meer rond dan ovaal, lichtbruin met donkerbruine stippels. Ongeveer 2 a 2,5cm.
Het eitje lag naast een lage lavendel op de zwarte grond. (Vlakbij meer beschutting)
Alle vogels die hier in de tuin voorkomen heb ik gecheckt en die zijn het niet (merel, mees, mus, spreeuw, duiven, kauwen, kraai, gaai, steenuil, roodborst, lijster)
Nu vond ikonline een foto van een eitje van een scholekster en daar heeft hij wat van weg, maar die heb ik hier echt nog nooit gezien! (En de stipjes en vorm lijken wel wat afwijkend)
Wie o wie helpt me uit de brand?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Heb er tot nu toe geen vogel als producent bij kunnen vinden, maar wel iets anders......... :)
Wij wonen in een dorp, woningen zijn veelal met schuine daken op de aanbouwen met plat dak na. Onze achtertuin is grotendeels groen met heesters, bomen en gras. Wij hebben in onze tuin een natuurvijvertje.
Achter onze tuin is een stuk grond van ongeveer 1500m2 waar 2 grote bomen staan (een noot en een kastanje) en verder enkel gras. (In de noot zit een steenuil te broeden)
Bedankt voor het meedenken!
Welkom hier, Tritia,
Hoe ziet de omgeving van de tuin er uit? ligt dier in een dorp, stad, buitengebied, bos, hei , duin.....is er water in de buurt? Zijn er platte daken in de buurt?
Die info helpt om wat gerichter te gaan zoeken.