Welke vogel is dit ? arnoudgobas Geplaatst op 10-12-2017 om 16:02 Deel op Facebook Deel op Twitter Deze vogel kwam in onze tuin in Apeldoorn-oost op 29 juni. Ziet er uit als een mus met een geel kuifje. Ringen zijn onleesbaar. Wie weet hoe de vogel heet ?
rijswijk Geplaatst op 11-12-2017 om 19:29 Tja, daar wordt je toch altijd wel weer een beetje .................. van..........Groet, Minke.
w.lemmens Geplaatst op 11-12-2017 om 19:03 In gevangenschap verliezen barmsijzen stilaan hun rode kleur.Het petje wordt eerst oranje-achtig en vervolgens gelig.Dit is alleen te voorkomen door rode kleurstof toe te dienen via het drinkwater of producten aan te bieden met een rode (caroteen) kleurstof.Hier b.v. kan je er meer over lezen.Groeten, Wil
arnoudgobas Geplaatst op 11-12-2017 om 18:27 Hallo Wil,Dank voor je reactie.Hoe kom je zo op en barmsijs ? In mijn vogelboeken heeft deze vogel een rode kuif, geen gele.
w.lemmens Geplaatst op 10-12-2017 om 18:55 Het is een barmsijs.Lijkt me een ontsnapte kooivogel te zien aan al die ringetjes.Groeten, Wil
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (5)
Hallo Wil,
dank voor dit leuke verhaal.
groeten, Arnoud.
Tja, daar wordt je toch altijd wel weer een beetje .................. van..........
Groet, Minke.
In gevangenschap verliezen barmsijzen stilaan hun rode kleur.
Het petje wordt eerst oranje-achtig en vervolgens gelig.
Dit is alleen te voorkomen door rode kleurstof toe te dienen via het drinkwater of producten aan te bieden met een rode (caroteen) kleurstof.
Hier b.v. kan je er meer over lezen.
Groeten, Wil
Hallo Wil,
Dank voor je reactie.
Hoe kom je zo op en barmsijs ? In mijn vogelboeken heeft deze vogel een rode kuif, geen gele.
Het is een barmsijs.
Lijkt me een ontsnapte kooivogel te zien aan al die ringetjes.
Groeten, Wil