Wie maakt dit geluid?
Mijn vriend en ik (beginnende vogelaars) zijn vanmiddag wezen vogelen in een bosje achter de julianatoren. Hier hebben wij herhaaldelijk een geluidje gehoord dat we tot nu toe nog niet hebben kunnen plaatsen. Het is een tweetonig twie-tju (geen idee of ik dit goed doe zo, maar om een idee te geven waarnaar u kunt luisteren in de bijgevoegde opnamen), vaak twee keer kort herhaald en dan een pauze. Bijgevoegd de waarneming op waarneming.nl met meerdere geluidsopnamen en een filmpje waarop het geluid (een paar keer) te horen is. Wie kan ons vertellen wat wij hebben gehoord? Alvast bedankt!
https://waarneming.nl/observation/234794364/
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (3)
Goedenavond en bedankt voor uw reactie! Ben er vrij zeker van dat het geen boomklever is, want die hebben we inderdaad ook meermaals hard horen roepen en dit kwam zeker niet overeen met het roepje van de geluidsopnamen. Bedankt voor de links, ga gelijk een kijkje nemen!
Heb geprobeerd wat je op waarneming.nl hebt geplaatst te beluisteren maar daar hoorde ik niets op.
Kun je iets van herkenning horen bij het geluid van de roep van de Boomklever?
Misschien heb je iets aan onderstaande sites:
hier, en deze met links naar verschillende sites waar je waarschijnlijk wel iets aan hebt.
Veel plezier met het ´vogelen´; is echt een heerlijke hobby.
Heb geprobeerd wat je op waarneming.nl hebt geplaatst te beluisteren maar daar hoorde ik niets op.
Kun je iets van herkenning horen bij het geluid van de roep van de Boomklever?
Misschien heb je iets aan onderstaande sites:
hier, en deze met links naar verschillende sites waar je waarschijnlijk wel iets aan hebt.
Veel plezier met het ´vogelen´; is echt een heerlijke hobby.