Zo lijkt het een eend, hij liep tussen een paar eenden bij een slootje naast een boerderij, maar ik zal een tweede foto plaatsen en dan lijkt het een duif, is ook iets kleiner.
Wat vinden jullie hiervan?
Dank voor het meedenken, Jeanet
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
Volgenmij is dit een hollandse kwaker, is een eend maar een klein formaat en een hele kleine snavel, is waarschijnlijk ontsnapt op uitgezet door iemand, ze leven namelijk niet in het wild.
En op uw andere foto lijkt het bruine eendje (vrouwtje) ook een kwaker, zij heeft ook een hele korte snavel. En de witte is ook een vrouwtje (geen krul in de staart).
Groeten Ruben
Ruben05
Beste Jeanet,
Volgenmij is dit een hollandse kwaker, is een eend maar een klein formaat en een hele kleine snavel, is waarschijnlijk ontsnapt op uitgezet door iemand, ze leven namelijk niet in het wild.
En op uw andere foto lijkt het bruine eendje (vrouwtje) ook een kwaker, zij heeft ook een hele korte snavel. En de witte is ook een vrouwtje (geen krul in de staart).
Groeten Ruben
jeanet1
Dank je wel Jeanette!
jeanette
Volgens mij een Park- (of soep) eend. Geen duif, maar snap wel dat je daar even aan denkt. Ogen en snavel passen daar niet bij.
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Dank voor je antwoord! Jeanet Koets
Beste Jeanet,
Groeten Ruben
Beste Jeanet,
Groeten Ruben
Dank je wel Jeanette!
Volgens mij een Park- (of soep) eend. Geen duif, maar snap wel dat je daar even aan denkt. Ogen en snavel passen daar niet bij.
Een tweede foto van deze eend/duif!
Jeanet