Van welke (nacht)vlinder is deze rups. Trof hem aan op een paaltje. Ik heb afbeeldingen van rupsen op Google bekeken, maar kan geen vergelijkbare vinden.
Blijf op de hoogte
Houd mij per mail op de hoogte van nieuwe reacties op deze vraag.
o, wat goed Herman1 De Hazelaaruil...zet hieronder de link van Vlindernet en dan zie je ook dat deze rups verschillende gedaantes heeft, maar er is ook een foto bij van een witte rups zoals de jouwe. Zo lastig kan het dus zijn....Fijn dat het is opgelost.
Anders had ik de vraag wel even voor je op waarneming gezet, maar is nu niet meer nodig.
Fijn dat je het even laat weten!
Ik ben erachter. Via iemand van het Duitse bushcraftforum kreeg ik de tip. Haseleule. Colocasia coryli. De hazelaaruil. En die hazelaars staan inderdaad in een bos, niet ver van de vindplaats. Bedankt voor het meedenken.
herman744
Jeanette,
Ik heb geen idee hoe je een determineervraag stelt bij Waarneming.nl.
jeanette
Bedankt Herman; ziet er wel heel apart uit. Heb inmiddels ook gezocht, maar niet gevonden.
Zou je hem op het rupsenforum van waarneming.nl willen/kunnen zetten/ Ben ook wel benieuwd wat dit nu is. Wel eerst inloggen, als je dat al niet bent.
Het was gisteren gewoon in Nederland. Omgeving Stevensbeek. Dichtbij een beek. Lactariabossen met voornamelijk eiken, Amerikaanse eiken, vogelkers, berken, sporkehout en dennen. Ook wat duivelswandelstok in de omgeving. Zandgrond. De rups zat op ongeveer 80 cm hoogte boven op een markeringspaaltje van een fietsroute. Bleef heel stil zitten. Reageerde wel als ik er tegen blies.
jeanette
Was dat in Nederland,. Herman, in wat voor biotoop en wanneer?
Log in om te reageren
InloggenNog geen account? Registreer je nu
Reacties (6)
Anders had ik de vraag wel even voor je op waarneming gezet, maar is nu niet meer nodig.
Fijn dat je het even laat weten!
http://www.vlindernet.nl/fotoalbum.php?soort=rups&vlinderid=857
Ik ben erachter. Via iemand van het Duitse bushcraftforum kreeg ik de tip. Haseleule. Colocasia coryli. De hazelaaruil. En die hazelaars staan inderdaad in een bos, niet ver van de vindplaats. Bedankt voor het meedenken.
Ik heb geen idee hoe je een determineervraag stelt bij Waarneming.nl.
Zou je hem op het rupsenforum van waarneming.nl willen/kunnen zetten/ Ben ook wel benieuwd wat dit nu is. Wel eerst inloggen, als je dat al niet bent.
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=49.0
Het was gisteren gewoon in Nederland. Omgeving Stevensbeek. Dichtbij een beek. Lactariabossen met voornamelijk eiken, Amerikaanse eiken, vogelkers, berken, sporkehout en dennen. Ook wat duivelswandelstok in de omgeving. Zandgrond. De rups zat op ongeveer 80 cm hoogte boven op een markeringspaaltje van een fietsroute. Bleef heel stil zitten. Reageerde wel als ik er tegen blies.