welke boom is dit
Dit boompje heb ik zelf opgekweekt uit een zaadje.
als ik me niet vergis heb ik zaad mee genomen van Kreta. weet helaas de naam niet van deze boom.
Dit boompje heb ik zelf opgekweekt uit een zaadje.
als ik me niet vergis heb ik zaad mee genomen van Kreta. weet helaas de naam niet van deze boom.
Is het jullie ook al opgevallen? Op de oude site werden foto's van mede-fotografen veelvuldig bekeken. Dat is op de nieuwe site, door het beperkte aantal foto's per pagina, langdurig wachten op "meer laden" en - grote frustratie - bij teruggaan naar de vorige pagina weer starten op de laatste foto's...
De wijnbessen hebben bij a allemaal deze witte vlekjes. Wat kan het zijn en zijn ze nog te eten?
Mijn vraag; heb ik hier te maken met een Veld of een Kuifleeuwerik
ik kwam een eend tegen
wat voor eend is dit
bij het opschonen van mijn foto archief kwam ik deze plant enkele jaren geleden uit Noord Spanje nog tegen.
Langs de autowegen daar groeide deze mooie plant, die lijkt op een kleine gladiool, veel tegen. Lengte was ongeveer 30-40cm.
Ik zal nog twee andere foto's plaatsen, deze boom is nu al voorr een deel gekleurd, heel vroeg dit jaar.
Hij staat op een parkeerterrein in Zeist en in de omgeving staan gewone esdoorns, vleugelnootbomen, haagbeuken en beuken.
tijdens vakantie vorig jaar in april midden Frankrijk zag ik deze voor mij bijzondere paarse bloeiende planten tussen speenkruid in de natuur. Ik kan hem maar niet op naam brengen.
Voor het eerst in de ca. 15 jaar dat er salomonszegel in onze tuin staat, is de plant bijna helemaal ontbladerd door rupsen. Geprobeerd de rupsen te determineren op de site van de Vlinderstichting, maar zonder succes. Wie weet welke rups het is?