Forum

Nieuwste vragen

Insect

Zuidlaardermeer gebied deze libel gezien alleen weet ik niet zijn naam omdat er meer libellen zijn die rood zijn.
Groet.
Geert

Mooie kleurtjes

Mooie lichtblauwe vleugeltjes maar geen idee welk insectje dit kan zijn.Is nog niet volgroeid m.i. en moet nog een gedaantewisseling ondergaan ?Wie weet waarmee ik hier te maken had ?Vorige week gefotografeerd in het gras op de camping. Hgr. van Helga

Nooit gezien, is dit normaal?

Veel eikels vallen, vast door de lange droogte, vroeg dit jaar, nog vrij klein uiteraard, maar wat vreemd was: ze hebben iets extra’s. Eerst dacht ik een aandoening, net zoiets als galappeltjes op het blad, maar het lijken eerder bolsters!Nooit gezien om eikels! Is het wat het lijkt? Eikelbolsters...

Van welk dier is dit?

Gisteren vond ik deze poep in mijn tuin. In andere jaren heb ik zulke uitwerpselen ook wel gezien en in grotere aantallen, maar dit jaar had ik het nog niet gezien. Ik heb al heel wat gegoogeld, maar ik kom zulke uitwerpselen nergens tegen. Eerst dacht ik aan een bruine rat, maar die poep ziet ...

windepijlstaart

Twee dagen na elkaar vond ik samen tien windepijlstaarten dood op de grond in de tuin. Ze zijn intact. Die soort heb ik er niet eerder gezien. Is daar een verklaring voor? De tuin is klein. Wat winde-achtigen betreft staat er haagwinde en ook blauwe winde of ipomoa, maar eerder beperkt aantal plante...

Barmsijs

In natuurpark Stabburnes in Noors lapland een Barmsijs gezien. Ze zaten op een pek waar voerbakjes hingen. Maar wat voor Barmsijs is het? De grote , kleine of de witstuitbarmsijs. Op foto's die ik opzoek hebben een roze borst deze heeft een witte borst. Wie herkent hem?

welke plant is dit?

op mijn balkon groeit in een bak al een paar jaar een leuke plant, met witte bolvormige bloempjes. Ben er nog niet achter welke dit is... Weet iemand dit?