Forum

Nieuwste vragen

???

Wie weet wat voor vlinder/mot dit is??Vandaag kwam ik deze tegen bij Intratuin Hilversum (waar ik werk.) bij een nieuwe zending kamerplanten.. Ik vind hem echt prachtig.

Welk dier is dit?

Ik heb snachts een vliegend beest vastgelegd met mn camera maar weet niet wat het kan zijn
5 maart 5 uur snachts
Lokatie: achtertuin
Oude woudenbergseweg 2a
Doorn

Wat is dit?

Tijdens een wandeling van Vorden naar Ruurlo vorige week zagen we een gaatje in een boom, ongeveer 40 cm boven de grond, zie foto. Welk dier of insect kan dit hebben gemaakt?

uitspraak reclame codecommissie / jagersver.

In het Vogeldagboek van Adri de Groot is vandaag de volgende mededeling te lezen:De Nederlandse Jagersvereniging moet van de Reclame Code Commissie direct stoppen met de campagne.‘Veilig op weg, daar jagen wij voor. Sinds 1904’. De slogan is misleidend en ongenuanceerdomdat ten onrechte de ...

onbekende larve

vanmiddag aangetroffen onder de schors van een liggende boomstam (waarschijnlijk populier) samen met een larve van de zwartkopvuurkeverik heb geen idee waar ik zoiets op kan zoekenhopelijk valt er iets over te zeggen

Deel wespennest?

Mijn schoonzus vond dit in haar schuur. Zij vroeg me, of ik een idee had.Wat structuur betreft doet het mij aan een wespennest (begin?) denken, maar de twijfel is zeer groot!

Niet pluis !

Op het tuinhekje van de buurman vond hij vorige week een vreemde bekleding die doet denken aan een schimmel.Heeft iemand een idee waardoor deze pluizige bolletjes, die er inmiddels een kleine week zitten, zijn ontstaan? Het hekje geeft toegang tot de tuin en de pluisjes blijven er gewoon op vast zit...