Forum

Nieuwste vragen

Larve van…??

Deze kleine larve (ongeveer 3 -4 mm) zag ik onder een steen in mijn tuin, terwijl ik op zoek was naar springstaartjes. Dacht eerst dat het een jonge pissebed was. Hij lag een beetje gekruld. Maar toen ik door de lens keek zag ik dat het toch iets anders was.Misschien weet het Forum raad…vriendelij...

Petitie tegen desastreuze onkruidverdelger glyfosaat.

De onkruidverdelger glyfosaat (Roundup) mag in ons land nog steeds gebruikt worden.Het doodt niet alleen gewassen, maar heeft ook desastreuze gevolgen voor dieren.Mensen kunnen er kanker van krijgen. in de VS lopen duizenden aanklachten tegen de producent.Monsanto wil ook na 2022 het gif blijven pro...

mannetje of vrouwtje ?

Gisteren in de tuin van mijn oma. Ik denk dat het een sperwer is maar weet niet of het een M of een V is. Mijn oma zei dat ik dit wel mocht vragen. Dank u wel, Natan

Huisvesting leuk verhaal

In een boom van mijn tuin hangt een nestkastje voor de mezen. Die hebben er vorig jaar er ook jongen in groot gebracht. Maar in de herfst heeft een grote bonte specht het kastje verbouwd, zodat de opening voor hem of haar groot genoeg was. Maar er tot nog toe geen gebruik van gemaakt. Deze week zate...

Rups op Boomstam

Hallo allemaal,Heeft er iemand van jullie een idee wat de naam is van dit groene beestje?Ik ben wel wat aan het zoeken geweest en kwam ik uit op De Groene Eikenbladroller?....Maar ik weet het niet zeker. Het zou leuk zijn dat ik de naam erbij kan vermelden....Deze foto heb ik al wat jaartjes eerder ...