Forum

Nieuwste vragen

Stand Maan

We leerden vroeger wanneer je een stokje naar beneden tegen de halve maan legde dan is het wassende maan, premier, wanneer je dit aan de achterkant kan doen staat t stokje omhoog en is het afnemende maan, dernier. De laatste jaren kan dit niet meer want de maan hangt , zoals ik dit vroeger in het mi...

Wat voor wespennest is dit?

Weet iemand wat dit voor een wespennest is? Het is ca 5 cm in doorsnee, de wespen die erop zitten zijn iets kleiner dan de 'limonadewespen' die je later in de zomer ziet. Het kwam tevoorschijn bij het omscheppen van een hoopje grond dat tegen een klimopheg aan lag. Ik weet niet of het oorspronkelijk...

kikker visjes

In onze vijver zwemmen goudwinden. Omdat ze het kikkerdril opeten hebben we dat in een kinderbadje in de tuin gedaan. De kikker visjes zijn er veel we geven nu visvoer vlokken en hebben watervlooien in het water gedaan. Ze hebben nog geen achterpootjes worden wel dik nu het weer warm wordt. We gaan ...

Rups

Weet er iemand welke vlinder deze rups zal worden? Ik heb nog meer foto's, maar kan er blijkbaar maar één tegelijk plaatsen.

Wat is dit voor kevertje?

Deze 2 kevertjes zaten vandaag op een seringenblad. Ik heb ze nog niet eerder gezien, Mooi, glanzend turquoise schild en twee gele bolletjes (volgens mij niet de ogen), Is het een soldaatje of familie van de kniptor? Vooral de contrasterende kleurstelling glauw- geel viel op. Ze vlogen later weg. Wa...

Onbekend kevertje

Vandaag in het Raamdal (30-05) aangetroffen op een ijzeren afzetting voor runderen, dit, ongeveer een 9 mm groot kevertje aangetroffen, tot nu toe geen gelijke kunnen vinden, bebost gebied met open stukken. Gr. Jan