Forum

Nieuwste vragen

naam?

welke naam draagt deze micro vlinder of mot met enorme antennes? Deze goud kleurige vlindertjes dansten op 2 m hoogte voor mijn neus.

Welke Roodborsttapuit

Dee foto bij Grevelingenmeer genomen. In eerste instantie dacht ik een "gewone" Roodborsttapuit. Maar nu twijfel ik of dit geen Aziatische Roodborsttapuit is daar deze ook zijn gezien in de regio.Weet iemand de typische verschillen?

vraag over kikker

Hallo,Ik heb een vraag.Vandaag deze kikker op een steen aan de rand van onze natuurvijver ontdekt.Kun je ons de naam van de kikker vertellen en of de kikker een gevaar is voor het onderwaterleven?Alvast bedankt voor de moeite.Graag jouw reactie,Theo Cleef...

Bodembedekker natte hooilanden

Wie weet de naam van de planten die de bodem van de Lage Maden nabij Balloo in Drenthe bedekken? Vandaag bezocht en bijzondere planten gezien, waaronder Brede Orchis. De plantjes lijken op Sedum.

Welke spin is dit?

Weet iemand wat voor spin dit is?? Ik vond 'm in de woonkamer en heb hem niet eerder gezien. Dit is helaas de enige foto die ik heb.. Wat me opviel waren zijn lange voor- én achterpoten, en het donkere achterlijf vergeleken met het borststuk. Ik dacht misschien de waterspin maar weet het niet zeker...

Foto's uploaden

Beste Vroege vogels,ik heb reeds meerdere malen geprobeerd om foto's te uploaden, de pagina loopt echter steeds vast wanneer ik ze instuur. Niet alleen vandaag, dit gebeurde ook al in vorige weken.Hebben jullie enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?Hartelijke groet, Annette van der Ree...