Forum

Nieuwste vragen

Houtduivennest

In onze kleine groene tuin hebben twee houtduiven een nest gemaakt. Ze hebben nu twee eieren.
Omdat ik het leuk vind probeerde ik iets over de houtduif op te zoeken, maar het enige wat ik vind is informatie over ongediertebestrijding. Kan het echt zoveel kwaad als duiven broeden in de achter...

Schimmel

Vandaag gezien groeit op een dode boom mooie kleuren er zijn meerdere soorten die op elkaar lijken weet iemand hoe deze heet.
Groet,
Geert.

Moeilijk te determineren goudwespen

Vrijdag bij een wand geweest met vele vele schoorsteenwespen en daar zag ik nu drie verschillende soorten goudwespen. De Chrysis Viridula ken ik inmiddels maar deze weer niet. Ik vind het ontzetten lastig de goudwespen te onderscheiden maar doe maar een gooi naar deze. Welke kan dit zijn?

Welk insect is dit?

Afgelopen vrijdag in Hoensbroek zelf bij een meer tussen een stukje bos weer gaan kijken naar de schoorsteenwespen die daar een hele wand hebben. Naast deze wespen zijn er ook erg veel verschillende goudwespen maar nu zat dit insect er ook herhaaldelijk tussen. Ik ken deze niet?

smaragdlibel of een metaalglanslibel?

Deze libel was op park schaffelaar, langs de bosrand vandaag te zien. Bij het park zijn ook slootjes en een vijver aanwezig, ik twijfel welke het is . Zelf nog nooit gezien. Wie kan mij hier de juiste naam van geven en of een man of vrouwtjes libel is .Deze was aan het opwarmen en toen de zon ging s...