Forum

Nieuwste vragen

Foto's november 2018 niet meer zichtbaar

Beste Redactie,Bij het nakijken van de foto's die ik vorig jaar herfst geplaatst heb, viel mij iets raars op. De meeste foto's die in november 2018 geupload zijn worden niet meer getoond.Ik mis van zeker 18 foto's de afbeelding. bij het uitzoeken zag ik dat dit ook bij andere leden het geval is. En ...

slootjesvis

In het aquarium van IVN West/Friesland hebben we 2 van deze visjes. Ze zwemmen als een meervalletje. Over de bodem en recht omhoog langs het glas en weer naar beneden. Net een boomklever. Het zijn bodemvisjes. Komen uit een sloot in Venhuizen. We zijn niet zeker wat dit voor visjes zijn. Eentje kri...

Welke zwam zou dit zijn?

In mijn voortuin zag ik deze zwam, er staan coniferen, vuurdoorn, toverhazelaar, laurierkers, wilde bloemen en kleine struiken. Er groeiden vorig jaar veel nevelzwammen en dit jaar ook echte honingzwammen, maar dit exemplaar kan ik niet thuisbrengen.
Gr. Ingrid

wildspoor

Was zondag op de Buurlose heide en klom daar op een duintje (in een zandverstuivinggebiedje) om een foto te maken. Bovenop het duintje zag ik een wildspoor, daar was een flink beest met een flinke vaart voorbij gekomen. Ik heb er helemaal geen verstand van dus vraag en foto. Het spoor zelf was smal,...

ogen?

Kan iemand mij vertellen waarom kraanvogels verschillende oogkleuren hebben.Heeft dit met geslacht en/of leeftijd te maken?