Forum

Nieuwste vragen

Visstaartje ?

Wij wonen in de Dordogne-FrankrijkHet valt nog niet mee om zelfs met behulp van het boek "Nachtvlinders" de gevonden vlindertjes te benoemen. Deze crèmekleurige vlinder van ongeveer 8-10 mm, zou het licht visstaartje kunnen zijn.

blauwe grondbedekker

dit overbekende bloemetje bloeit nu langs een van mijn tuinpaadjes. Ik zeg vast o, ja als jullie een antwoord komen. Ook nog bedankt voor de vorige reacties op de salie.

Uiltjes

Met mijn nieuwe boek "Nachtvlinders" in de hand geprobeerd dit kleine vlindertje te benoemen. Wij denken dat het een bosbessnuituil is, maar zijn niet zeker.

Wat voor dikkopje

Dit dikkopje zag ik vandaag in het land achter mijn huis in de echtenerveenpolder. Hij heeft gele sprieten met en zwart puntje. Is dit een zwartspriet dikkopje? Op de foto's die ik kan vinden hebben ze meer zwart.

gewoon spitskopje ?

Vanmiddag zat ik op mijn gemak foto's te maken van bijenorchissen toen ik gezelschap kreeg van een sprinkhaan. Ik vraag me af, of het een gewoon spitskopje is, of iets heel anders.

nachtvlinder

wie weet welke nachtvlinder soort dit ismisschien fam van de uilen soorten? Kon deze niet vinden op de vlinderstichtingsite. deze was op een volkstuin met groenten en bloemen