wat is dit?
Weet iemand wat dit is? Luizen? Eitjes van het een of ander, maar van wat dan? Aangetroffen op mijn balkon op het blad van oranje Havikskruid.
Weet iemand wat dit is? Luizen? Eitjes van het een of ander, maar van wat dan? Aangetroffen op mijn balkon op het blad van oranje Havikskruid.
op een open plekje in mijn zijtuin ( half schaduw) staan diverse kleine rode gerande bloemetjes. Ze staan op een teer steeltje en ik kan geen blad ontdekken. Een steeltje brak helaas af. Nu staat het bloemetje in een smal glazen tuutje . Ik herken het niet.
Van welk insect zijn deze eitjes ? kan het van zwartkopvuurkever zijn die zat op de kievitsei bloem
Gisteren in de tuin vloog er een enorme bij? Wesp? Hommel?? Ik schat dit reuze beest wel ruim 7 cm of langer nog! Nog nooit eerder gezien??? Echt zo groot dat het er een beetje woest uitzag! Heel lang geel en zwart achter lichaam met strepen, grote kop oranje achting? Helaas ging het te snel om er ...
Jaja. Het moet er toch van komen. Deze poep lag onder mijn boom op de tegels. Hooguit 4 bij 3cm en een ietsiepietsie hoog. Een mooi echt wit vogelpoep randje om een deel van de poep.Laatst had ik ook al vreemde poep op de tegels. De poepjes leken wel op teer. Diep zwart en het plakte als een gek. Ee...
Op 10 april heb ik twee foto's geplaatst van een zwam/paddenstoel die ik op een kerkhof had ontdekt. Inmiddels is de zwam die over een boomstronk groeide, verdroogd en verbleekt. Ik heb er een stukje vanaf gebroken en misschien kan de zwam nu wel op naam gebracht worden m.b.v. deze derde foto van de...
Welk insect gebruikt de voorpoten als een grote antenne?
Goedendag, In de duinen bij Callantsoog een onbekende kever. Haantje? Wie heeft enig idee. Input welkom. Groet Hans
vanmiddag aangetroffen op brandnetel bij de Reeuwijkse Plassen; mbv Tirion "Nieuwe Insektengids" kom ik (heel misschien) uit op T. nobilitata [blz. 202/203].