Grijze zandbij?
Op een vrij stevig zandpad, verschillende exemplaren. Het ingraven ging heel snel.
Op een vrij stevig zandpad, verschillende exemplaren. Het ingraven ging heel snel.
Hier een tweede foto die een ander beeld geeft. Vraag dus: Om welke zwam gaat het hier?
Welke zwam is dit? Groeit op een oude overgroeide zerk op een kerkhof. Begroeiing is ook op de foto te zien. Het lijkt of de zwam zelf ook mosovergroeid is maar dat hoort mogelijk ook bij de verschijningsvorm van de zwam?
Deze blauwkleurige mossoort zag ik afgelopen weekend in de duinen op zo'n 150 meter uit de kust. Op dezelfde plek groeide o.a. ook Gewoon Haarmos, Lucifermos en IJslandsmos.Het was opvallend dat er van de soort op de foto op die plek maar één klein stukje te zien was, het was ongeveer 10 x 8 cm gr...
Dit Bijtje zat te rusten op een blad van een plant in mijn tuin.Zou het een Zandbijtje kunnen zijn?Misschien weet het Forum raad...met vriendelijke groet,Henny Pen-de Jong
Deze struik in bloei is me vorig jaar ontgaan. Hij staat nogal verscholen. De bloemknopjes zijn eerst nogal rood, maar vouwen zich dan wit uit. Hoe heet deze mooie struik, waar ik in ieder geval dit jaar wèl van geniet.
Vrienden van mij vonden dit diertje en willen graag weten wat het is.
Is dit een lijster/zanglijster of zit ik hiermee helemaal fout?En is het een M of V?Gespot op een open veld in het bos in Limburg, zat erg stil maar vloog gegeven moment toch weg in een lage beschutte boomtak.
Op 6 april kwam ik in onze tuin dit vreemd uitgedoste LHB tegen. Nooit eerder gezien. Kent iemand dit vreemde verschijnsel?