Forum

Nieuwste vragen

Welk dier spaart deze nootjes in mijn kledingkast?

Beste vrienden van Vroege Vogels,Vanochtend pakte ik een paar schoenen uit mijn kledingkast en tot mijn stomme verbazing vond ik in één schoen deze verzameling nootjes (o.i.d.). Ze zijn ongeveer 5 bij 2 millimeter.Lijkt mij dat er een dier deze collectie heeft aangelegd, ik zou namelijk niet weten...

Welke bij is dit?

Begin oktober, gefotografeerd in de Benningerslikken (Voorne-Putten - ZH).Rank lijf, sterk behaard, lichtgrijs lijfje met zwarte banden, bruin geaderde vleugels. Foto's uit andere hoeken beschikbaar.

Wilde bij 31 december 2018

Gister reed ik met mijn fiets bijna over een wilde bij op een drukke openbare weg in Rotterdam. De bij was nauwelijks actief en kroop over de straat naar de kant. Gedrag paste uiteraard niet in de winter. Temperatuur was 11 graden Celsius.Wat kun je dan doen voor zo'n bij?Groet, Nathalie...

Welke eend is dit ?

IK fotografeerde deze eend in een meertje bij Ubach Palenberg, bij mij net over de grens in Duitsland. Woon in Zuid limburg. Foto is genomen op 28 december 2018

Gele smurrie op eik

Gele draden en gele smurrie op de stam van een eik. Aan de andere kant van dezelfde stam groeit mos en daar zit de gele smurrie ook in. Wie kan mij vertellen welke zwam dit is? Gezien op landgoed De Slotplaats in Bakkeveen.