Zwammen, grrrrr
Kan dit een gekroesde melkzwam zijn? Ik wilde hem niet stuk maken en kon de onderkant ook niet goed fotograferen. In het bos, onder beuken.Met dank, Tineke
Kan dit een gekroesde melkzwam zijn? Ik wilde hem niet stuk maken en kon de onderkant ook niet goed fotograferen. In het bos, onder beuken.Met dank, Tineke
Deze slak zit al een paar dagen op een stengel van de lisdodde.
Vanavond zag ik in de uitzending over de Campina een item over te vroeg vallende en te kleine eikels. Toch zijn er veel berichten dat het een goed eikeljaar was . Zelf liep ik deze week in bossen in het westen van Noord Brabant waar erg veel eikels lagen zie foto en ik min of meer bebombadeerd werd ...
Ik ging voor de zwam maar thuisgekomen zat er een insect op en volgens mij wat eitjes maar ik weet het allemaal niet zeker
Vandaag gefotografeerd in een bos in Tilburg. Het is een klein beestje
nog een foto
paddenstoel waargenomen bij een dennenbos, deze heeft buisjes aan de onderkant, misschien een boleetsoort maar welke?
Ik moet mijn excuus maken. Omdat ik begon te twijfelen, ben ik teruggegaan naar de plek van mijn eerder genoemde vondst. Heb nu een exemplaar losgetrokken en omgekeerd en nu blijkt: de kleur van de lamellen is zwart en er zit toch iets van een ring aan de witte steel.
Vanmorgen stuitte ik in de berm van een wandelpad (veengrond) op een bundel enorme zwammen. D grootste was bijna 40 cm in diam. In mijn veldgids komt deze niet voor. De lamellen zijn wit, evenals de (gladde) steel.