Wat is dit?
Wie weet wat dit is? Gezien in mei in Hongarije.
Wie weet wat dit is? Gezien in mei in Hongarije.
Ik kwam deze plant tegen in een soort verzamelbak met allerlei planten in de botanische tuin in Utrecht.Het is een klein plantje van ca. 20 cm.hoog met paarse stengels en blaadjes.De bloemetjes zijn ca 3 a 4 mm groot.Kunnen jullie mij op weg helpen?Bij voorbaat dank....
welke zwam is dit. Gefotografeerd in een bos in Tilburg
De grote ronde struik bij het hek aan de straatkant heeft een soort bloemetjes gekregen. De struik staat er al jaren en soms mag de tuinman hem heel kort terugsnoeien. Maar hoe heet ie eigenlijk? De tuinman komt pas eind november en ik ga nu mijn augustustuin bij elkaar zoeken.
Goedemiddag, is dit een klein koolwitje of een scheefbloemwitje? (foto juni 2018 in tuin)Hartelijke groet,Gretha
Goedemorgen, Vroege Vogels.Kan iemand mij vertellen wat dit is?Het is een oude analoge foto gemaakt in mijn patio jaren 80. Het groeide in een stenen bloembak samen met een soort bovengronde sperma. Ik meen dat het een erg natte periode was.
Ik wil heel graag weten of dit een salamander is en zo ja welke is het?
Ik kom uit op een vinpootsalamander maar ik twijfel omdat ik in Midden-Drenthe woon. En volgens de theorie komen ze hier niet voor. Maar ja we hebben hier ook vlinders die hier officieel niet voorkomen...
Dit lijkt me een krulzoom. ik heb hem op voorhand zo genoemd. Vorig jaar had ik ook zoiets , maar dan anders, in de tuin. Ik vind hem wel mooi. Hij is verschenen in de halfschaduw. Op een hele andere plek dan die van vorig jaar. Vandaar mijn twijfel.
Sinds enkele dagen laten deze bloemetjes zich zien in de schaduw naast de laurierstruik in mijn tuin. Het zijn lage bloemetjes en de groene blaadjes hebben een strakke rand en zijn puntig. Ik vind het wel een lief plantje.