Forum

Nieuwste vragen

Zag iets??? bewegen, geen idee wat?

Ik stapte uit gisteren de auto en zag op een kaal stukje grond tussen lage struikjes iets bewegen, ik heb even staan kijken , maar het insect bleef stil zitten.Het heeft dezelfde kleur als de stokjes, zaden enz die op de grond liggen, ik had een klein fototoestel in mijn hand en heb gepoogd er een f...

Waarom roffelt 'mijn' specht niet?

In een boom achter mijn stadstuin zit tot mijn grote vreugde elke dag een specht. In de zomer hoor ik vooral zijn harde tsjiep, want dan kan ik m niet goed zien door het loof. Maar ik hoor nooit geroffel, ook niet in de buurt. De specht is een grote bonte, roffelt deze soort niet? Of zijn er geen ge...

van wie is deze poep?

Wij vonden deze poep in onze voortuin en vroegen ons af van welk dier dit kan zijn. Er zijn een aantal verdachten:De buren hebben een poesEr lopen weleens jack russels in de buurt. Deze hebben we echter nog nooit in de voortuin gezien (wel op het voetpad wat ervoor loopt).Gisteren hebben we op 2 met...

verbena..

Maar welke?Hij heeft hetzelfde blad als de bonariensis, maar de bloem is anders.Bloeit mooi en trekt ook insecten aan