Forum

Nieuwste vragen

laag struikje met blauwe trosbloempjes

Een beetje verscholen in de schaduw groeit en bloeit een leuk struikje met kleine glimmende donkergroene blaadjes en de bloemetjes zijn blauwe toefjes.Ik vermoed dat ik hem vorig jaar gekocht heb om een kale plek te bedekken en vergeten heb de naam te noteren.

Blindwants ?

Dit lijkt me een Blindwants, maar ik kan hem niet op naam brengen...Zag dit kleine beestje in mijn tuin op een blad zitten.Heb nog nooit eerder zo'n lichtgekleurde gezien. Ook nog hele bleke ogen...Misschien weet iemand van het Forum raad.Bij voor baat hartelijk dank,Henny Pen...

Hoe heet deze hommel/bij?

Vanmorgen gezien op een bloem van een doornloze braam. Beestje zat met zijn kop ver in de bloem. Kon dus niet het hele beestje zien. Het zichtbare deel was naar schatting ongeveer 15 mm groot. Hij/zij viel op door de 6 stippen.

rood kevertje

Wat voor kevers zijn dit? Ik kom zelf niet verder dan rood soldaatje. Een leliehaantje kan het volgens mij niet zijn, want daarvan zijn de pootjes zwarter

Onbekend insect

Op onze terrastafel lopen kleine insecten die ik nog nooit gezien heb. Zijn ongeveer 3-6 mm lang. 6 poten en stekelachtige huid met gele kleuren.Zie ook foto.Kent iemand dit insect??