Forum

Nieuwste vragen

geelgerande waterkever ?

Vanmiddag gezien aan de rand van een plas. Langs de rand veel riet, gele lis en in het water gele plomp en waterlelie. De volgens mij copulerende kevers kwamen regelmatig even boven water en verdwenen dan weer naar beneden. Mooi om te zien, maar lastig te fotograferen. Enkele centimeters groot....

inloggen

Hallo sinds gisteren (29 mei 2018) kan ik niet meer gewoon inloggen/uploaden/reacties geven.Bij de melding van Cookies heb ik al alle instellingen uitgeprobeerd omdat ik dacht dat het daarmee te maken had.Wat is er gewijzigd, wat moet ik doen om weer normaal gebruik te kunnen maken van de site....

nestje insect

In mijn schuur heeft een insect een mooi rond nestje gemaakt. Het lijkt op een kleine wesp. Mijn vragen zijn:Welk insect heeft dit gemaakt?Hoe heeft het gemaakt?Moet ik het laten hangen of verwijderen?

rups op uitgebloeide judaspenning

In een verscholen nattig hoekje bij de regenpijp zitten een paar rupsen zich te goed te doen aan de judaspenning , maar ook aan het blad van de uitgebloeide vergeetmenietjes. Er zitten piep, piep ,piepkleine rupsjes op sommige judaspenningen. Die kan ik niet scherp fotograferen. Op google kom ik er...