Forum

Nieuwste vragen

Wie kent deze vlieg?

Op 12 mei 2018 omstreeks 15.00 uur op de Teverenerheide ( Duits grondgebied ) grenzend aan Brunssumerheide Nederland aangetroffen op een berk die sappen aan de stam verloor. Tussen vele hoornaars zat deze vlieg en ik heb gezocht maar kom er niet uit, dan toch maar even de vraag naar de naam.

Bijzonder verschijnsel bij Esdoorn (witte bladeren)?

Hallo. Ik was pas geleden aan het wandelen door een woonwijk bij mij in de buurt en hier kwam ik deze esdoorn tegen met witte bladeren. Een vreemd verschijnsel wat mijn aandacht trekt, ook omdat de rest van de boom groene bladeren heeft. Vlak daarnaast vind ik ook weer eenzelfde soort verschijnsel.W...

Anne-Maeike Jorritsma

beste lezer,wie kan dit verklaren en helpen oplossen? In Heino, Overijssel, woont mijn schoonvader op een boerderijtje, al 20 jaar. Bij huis staat een vogelhuisje waar hij dagelijks een pot pindakaas, zaad, restjes eten en brood brengt. Vanaf het begin is het een af en aan vliegen van vogels en voge...

Anne-Maeike Jorritsma

beste lezer,zaterdag 19 mei zagen we in de ochtend een muizenmoeder. Het bijzondere was dat ze stijf tegen de muur liep, met een sliertje muizenkinderen er achteraan. Ze verhuisde haar gezin van de ene naar de andere plek. We moesten drie keer kijken want wat op een bewegend slangetje leek, bleek ee...

Zou dit een Krekelzanger / Locustellidae kunnen zijn?

21 mei wandelde ik door weidegebied met veel poelen langs het kanaal en zag daar dit vogeltje wat ik gelukkig kon fotograferen. Ik dacht aan sprinkhaanzanger, maar dit vogeltje heeft veel meer strepen en vlekken op de borst en de zang, die hij even liet horen was anders (niet zo snorrend)