Forum

Nieuwste vragen

Stoppen met spuiten tegen de buxusmot !

Beste Vroege Vogels, Aan jullie, als het bekendste natuurprogramma van NL, wil ik dringend verzoeken om onmiddellijk actie te ondernemen tegen de vanzelfsprekendheid waarmee overal wordt aangeraden om te spuiten tegen de buxusmot. Vanuit mijn directe omgeving en via Facebook krijg ik meerdere berich...

boktor ?

Vanmiddag gevonden op gele lis langs waterkant. Mijn eerste gedachte is een boktor, maar ik kom er niet verder mee. Mogelijk toch een soldaatje? Ik vind soldaatjes en boktorren soms verwarrend op elkaar lijken. Maar dat is waarschijnlijk een beginnersprobleem.

kleine wespenboktor ?

Vanmiddag aan getroffen op brandnetel langs snipperpad en sloot. Ik kom uit bij kleine wespenboktor, maar Zeegers/Heijerman (blz. 93) zeggen daarvan: Herkenning: Moeilijk herkenbaar". Ik denk, dat ik het goed heb, maar je weet nooit ...

Korhoender

Zou het mogelijk zijn om als er kuikens zijn "voedseldroppings" te organiseren. Het kweken van de insecten lijkt me geen probleem. En droppen met drones ook niet. Zeker niet als het gebied van redelijk beperkte omvang is. Omdat alleen de kuiken insecten eten zou de tijdsperiode ook beperkt zijn, lij...

insekten hotel gasten

wie weet wat dit zijn dacht aan kleine libel of juffer en een vliegende mier daar lijkt het op ze zitten al een paar dagen in en rond mijn insekten hotel op het balkon ze vliegen heen en weer en ze verblijven ook in de pijpjes of hangen er een stukje uit wie weet hier meer van (gisteren 20 mei 2018)...